အလင္းေရာင္
၀ိပႆနာ အားမထုတ္ဘဲနဲ ့ေနေရႊ ့ညေရႊ ့ေရႊ ့ေနတာသည္ဥာဏ္ကမဦးဘဲနဲ ့ အေသ ဦးသြားရင္ ကိုယ့္အတြက္ နာမည္။ မသိမူေၾကာင့္ဒုကၡျဖစ္ ၊ဒုကၡျဖစ္ေတာ့အျမစ္ထြက္၊ အျမစ္ထြတ္ေတာ့အပင္ေပါက္ ခ်ာလည္ဒုကၡေရာက္

Wednesday 18 November 2009

ခင္ပြန္းႀကီးဆယ္ပါး

ခင္ပြန္းႀကီးဆယ္ပါးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍…
Q. အရွင္ဘုရား…
ခင္ပြန္းၾကီး ၁၀ ပါးမွာ ၁-ဘုရား၊ ၂-ပေစၥကဗုဒၶါ၊ ၃-ရဟႏၱာ၊ ၄-အဂၢသာဝက၊ ၅-အမိ၊ ၆-အဘ၊ ၇-အေလးအျမတ္ျပဳအပ္ေသာ ဆရာ၊ သမာဓိႏွင့္ျပည့္စံုဂုဏ္ၾကီးျမတ္၍ ရိုေသသင့္သူမ်ား၊ ၈-လမ္းမွန္ကို ေျဖာင့္မွန္စြာ သြန္သင္ေပးအပ္ေသာဆရာ၊ ၉-ပစၥည္းေလးပါး ဒါယကာ( ေပးကမ္းဖူးသူ )၊ ၁၀-တရားေဟာ ပုဂၢိဳလ္ လုိ႔ ဖတ္ရႈရပါတယ္ဘုရား။ ရဟႏၱာႏွင့္ အဂၢသာဝကမ်ား ပါေသာ္လည္း ေသာတာပန္စသည့္ က်န္သံဃာမ်ား မပါသည္ကုိ ေတြ႔ရပါသည္။ ၇ ႏွင့္ ၈ မွာလဲ အေလးအျမတ္ ျပဳအပ္ေသာ ဆရာႏွင့္ လမ္းမွန္ကုိ ေျဖာင့္မွန္စြာ သြန္သင္ေပးေသာ ဆရာမွာ တစ္မ်ိဳးတည္းဟု ထင္ပါသည္။ သမာဓိႏွင့္ျပည့္စံု ဂုဏ္ၾကီးျမတ္၍ ရုိေသသင့္သူမ်ား- ဆုိသည္မွာလည္း ဘာကုိ ဆုိမွန္း နားမရွင္းပါ။ ၁၀- တရားေဟာပုဂၢိဳလ္ဆုိသည္မွာလည္း အဓမၼဝါဒ ေၾကညာသတ္မွတ္ခံရေသာ ဝါဒမ်ားကုိ ေဟာေျပာေနသူမ်ားမွာလည္း တရားေဟာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားပဲ ျဖစ္သျဖင့္ နားမရွင္းပါ။ တပည့္ေတာ္အား သနားသျဖင့္ ရွင္းျပေပးေတာ္မူပါ ဘုန္းဘုန္း။


A. ခင္းပြန္းႀကီးဆယ္ပါးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ခုတေလာ လူေတြၾကားမွာ ေတာ္ေတာ္ေလးေျပာဆုိလာၾကတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ေကာင္းလည္းေကာင္းပါတယ္။ ပိဋကတ္စာေပေတြမွာေတာ့ ခင္ပြန္းႀကီးဆယ္ပါးဆုိတဲ့ အမည္နဲ႔ ဒီဆယ္ပါးလုံးကုိ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ျပည့္ျပည့္စုံစုံ တစ္စုတစ္စည္းတည္း ေဟာထားဖြင့္ဆုိထားတာေတြ အမ်ားႀကီး မေတြ႕ရပါဘူး။ ဒီခင္ပြန္းႀကီးဆယ္ပါးကုိ စာေပမွာကေတာ့ မိတၱပူဇာ တရားဆယ္ပါးအေနျဖင့္ ေဖာ္ျပပါတယ္။ ေတမိယဇာတ္ေတာ္မွာ ေတမိမင္းသားက သူ႔ကုိေျမျမွပ္သတ္ခါနီးအခ်ိန္က်မွ ရထားမွဴးအား ဒီမိတၱပူဇာတရားဆယ္ပါးကုိ ေဟာေတာ္မူပါတယ္။ မိတၱပူဇာရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကုိ ေက်းဇူးမေမ့အပ္ မျပစ္မွားအပ္ေသာ မိတ္ေဆြေကာင္းႀကီး ဆယ္ေယာက္လုိ႔ နားလည္ႏုိင္ပါတယ္။ ခုေခတ္မွာေတာ့ ဒီဆယ္ပါးကုိ ခင္ပြန္းႀကီးဆယ္ပါး အေနျဖင့္ ေခၚေ၀ၚေျပာဆုိေနၾကပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ရံ ခင္ပြန္းႀကီးဆယ္ပါး ေဖာ္ျပၾကရမွာ စကားလုံးေ၀ါဟာရ အသုံးအႏႈန္းေလးေတြေၾကာင့္ အနည္းငယ္ကဲြျပားေနတာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ ခင္ပြန္းႀကီးဆယ္ပါးကုိ စာေပမွာလာတဲ့ အတုိင္းဒီေနရာမွာ ထပ္ၿပီး ေဖာ္ျပရရင္

(၁) ဗုဒၶ-= သဗၺညဳဘုရားသခင္
(၂) ပေစၥကဗုဒၶ= ဘုရားငယ္ေခၚ ပေစၥကဗုဒၶ
(၃) အရဟႏၲ= အာသေ၀ါကုန္ၿပီးေသာ ရဟႏၲာ
(၄) အဂၢသာ၀က= ျမတ္စြာဘုရား၏ လက္ယာေတာ္ရံ လက္၀ဲေတာ္ရံ သာ၀ကမ်ား
(၅) မာတာ= မိခင္
(၆) ပိတာ-= ဖခင္
(၇) ၀ုဒၶါ၀စာယန= အသက္သိကၡာ ဂုဏ္၀ါသီလ အာစာရ အမ်ိဳးစသည္တုိ႔၌ မိမိထက္ႀကီးျမတ္၍ ႐ုိေသအပ္သူမ်ား
(၈) အာစရိယ= သြန္သင္ဆုံးမ ပညာသင္ေပးတတ္ေသာ ဆရာျမတ္
(၉) ဟိတကရ= ထမင္းအေဖ်ာ္ အိပ္ယာေနရာ အ၀တ္ပုဆုိးစေသာ အာမိသႏွင့္တကြ တစ္စုံတစ္ခု ေက်းဇူးရွိဖူးသူမွန္သမွ်
(၁၀) ဓမၼကထိက= ေကာင္းက်ိဳးရေရးအတြက္ တရားေဟာေပးသူ တရားေဟာဆရာ ဆုိတဲ့ ဒီတရားဆယ္ပါးပဲျဖစ္ပါတယ္။ (ေတမိယဇာတက၊ ပါ၊ ဒု၊ ၁၅၀)

ေဖာ္ျပပါ ဒီခင္ပြန္းႀကီး ဆယ္ပါးလုံးကုိ ၾကည့္ရင္ ကုိယ့္အေပၚ အနည္းငယ္မွ် ေက်းဇူးျပဳဖူးတဲ့သူ မွန္သမွ် မပါဘဲ က်န္ေနခဲ့တာ မရွိပါဘူး။ ၿခဳံၾကည့္လုိက္ရင္ အားလုံးပါ၀င္ေနပါတယ္။ နံပါတ္စဥ္ေတြ ေရွ႕ေနာက္မညီ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေနေပမယ့္ ေက်းဇူးျပဳဖူးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကုိ သင့္ေလ်ာ္သလုိ ေျပာဆုိၾကမယ္ဆုိရင္ ဒီဆယ္ပါးထဲမွာ တစ္ေနရာရာမွာေတာ့ သြားၿပီးအႀကဳံး၀င္ေနပါတယ္။ အမည္နာမ အေနျဖင့္သာ အတိအက် ေဖာ္ျပပါရွိျခင္း မရွိတာပဲ ရွိရင္ရွိတတ္ပါတယ္။ ေသာတာပန္ သကာဒါဂါမ္ အနာဂါမ္စသည္ျဖင့္ တိက်တဲ့အမည္မ်ားျဖင့္ ေဖာ္ျပထားျခင္း မရွိေသာ္လည္း ဒီပုဂၢိဳလ္မ်ားဟာ နံပါတ္ (၇) ျဖစ္တဲ့ အသက္သိကၡာဂုဏ္၀ါသီလ အက်င့္ အမ်ိဳးစသည္ ျမင့္ျမတ္တဲ့ ႐ုိေသရမည့္သူမ်ား စာရင္းမွာပါ၀င္ေနၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ေမးခြန္းရွင္ရဲ႕ အေမးမွာေမးထားတဲ့ သမာဓိနဲ႔ ျပည့္စုံဂုဏ္ႀကီးျမတ္၍ ႐ုိေသသင့္သူမ်ား ဆုိတာဟာလည္း ကိုယ့္ထက္သီလသမာဓိ ပညာဂုဏ္တုိ႔နဲ႔ျပည့္စုံတဲ့ သူမ်ားကုိပဲ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္ျဖစ္တဲ့ “တရားေဟာပုဂၢိဳလ္ဆုိသည္မွာလည္း အဓမၼဝါဒ ေၾကညာသတ္မွတ္ခံရေသာ ဝါဒမ်ားကုိ ေဟာေျပာေနသူမ်ားမွာလည္း တရားေဟာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားပဲ“လုိ႔ ဆုိတဲ့ နားလည္မႈကေတာ့ အေတြးလြန္တဲ့ နားလည္မႈပါ။ စာေပမွာ တုိက္႐ုိက္လာတဲ့ စကားနဲ႔ ေျပာရင္ ဓမၼကထိကလုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဒီမွာပါတဲ့ ဓမၼဆုိတဲ့ စကားကုိက ရွင္းေနပါတယ္။ တရားတဲ့။ တရားဆုိကတည္းက မတရားတာမဟုတ္ဘူးဆုိတာ ကန္႔ၿပီးသားပါ။ မတရားတာဆုိတာ အကုသုိလ္တရားေတြ မေကာင္းတဲ့အပါယ္လားေစမယ့္ တရားေတြ လဲြမွားေနတဲ့ မိစၧာဒိ႒ိဆန္တဲ့ အယူအဆေတြကုိ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ တရားလုိ႔ဆုိလိုက္တဲ့အတြက္ ဒီမတရားတာေတြကုိ အလုိလုိကန္႔လုိက္ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ဒီမတရားတာေတြကုိ ပယ္ရွားၿပီး တရားတာေတြကုိ ေဟာေျပာျပသေပးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ ဓမၼကထိက (တရားေဟာ ဆရာ)ပါပဲ။ ဒီလုိနားလည္လုိက္ရင္ ရွင္းသြားပါၿပီ။

အမွန္ေတာ့ ဒီခင္ပြန္းႀကီးဆယ္ပါးဆုိတာ ေလာကသားမ်ားအတြက္ မျပစ္မွားသင့္တဲ့ မျပစ္မွားေကာင္းတဲ့ ေက်းဇူးျပဳသင့္တဲ့ ေက်းဇူးဆပ္သင့္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားျဖစ္ပါတယ္။ ေလာကသားတုိင္း ဒီဆယ္ပါးနဲ႔ မႀကဳံဖူးတဲ့သူ မရွိတဲ့အတြက္ ႀကဳံတဲ့အခါမွာ မျပစ္မွားမိေအာင္၊ ျပစ္မွားမိရင္လည္း ျပန္လည္ေတာင္းပန္ႏုိင္ေအာင္၊ ေက်းဇူးတရားရွိသူမ်ား ျဖစ္တဲ့အတြက္ ထုိေက်းဇူးမ်ားကုိ ျပန္လည္ဆပ္တတ္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္ၾကပါတယ္။



ပညာသည္ လူတို႕အတြက္ တန္ဘိုးမျဖတ္ႏိုင္ေသာ ရတနာေရႊအိုး။

သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ

စာေပျမင့္မွ လူမ်ိဳးတင့္မည္။ လူမ်ိဳးတင့္မွ တုိင္းျပည္ျမင့္မည္။ စာေပသည္ တိုင္းျပည္ႏွင့္ လူမ်ိဳး၏ အသက္ျဖစ္သည္။ စာေပထြန္းကားမွ ႏိုင္ငံထြန္းကားမည္။ စာေပသည္ ရတနာမ်ိဳးစံုကို ထည့္ သြင္း သိမ္းဆည္းထားေသာ ေသတၱာတစ္လံုးႏွင့္တူသည္။ တန္ဘိုးရွိေသာ ပညာရပ္မွန္သမွ်ကို စာေပျဖင့္ ေခတ္အဆက္ဆက္ မွတ္တမ္းတင္ထားခဲ့ၾကသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံႏွင့္လူမ်ိဳးကုိ တိုးတက္ေအာင္ ျပဳလုပ္ရာ၌ စာေပကုိ မ်က္ကြယ္ျပဳ၍ မရႏိုင္ေပ။

စာေပသည္ အေမွာင္ႏွင့္အလင္း အမွားႏွင့္အမွန္ကို ရွင္းလင္း သိႏိုင္ေအာင္ ျပသေပးေသာ မီးရွဴးတန္ေဆာင္ အလင္းေရာင္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တိုင္းျပည္ႏွင့္ လူမ်ိဳး၊ ဘာသာႏွင့္ သာသနာ တုိးတက္စည္ပင္ေရးအတြက္ စာေပတည္းဟူေသာ မီးရွဴးတန္ေဆာင္ကုိ အရွိန္အဟုန္ မပ်က္ ဆက္လက္ ညႇိထြန္းေနရမည္ျဖစ္သည္။ စာေပသည္ အလင္းတကာတို႔ထက္ ပုိမို၍ လင္းအားေကာင္းေသာ အရာျဖစ္သည္။ စာေပအလင္းေရာင္ေၾကာင့္ တုိင္းျပည္သည္ တစ္ခဏခ်င္း လင္းထိန္သြားႏိုင္သည္။ လူမ်ိဳးသည္ ေတာက္ေျပာင္ ႏိုင္သည္။ ဘာသာႏွင့္ သာသနာသည္ ထိပ္တမ္းသို႔ ျမင့္တက္သြားႏိုင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တုိင္းျပည္ႏွင့္ လူမ်ိဳးအေပၚ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးေသာ စိတ္ကုိ ေဖာ္ျပေသာအားျဖင့္ စာေပ အလံတံခြန္ကို အျမင့္ဆံုးသို႔ ေရာက္ေအာင္ ျမႇင့္တင္ေနရမည္ျဖစ္သည္။

တနည္းအားျဖင့္ စာေပသည္ ပညာရပ္အားလံုးတုိ႔၏ ကုိယ္စားျပဳ နာမ္စားတစ္ခုျဖစ္သည္။ စာေပကုိ လိုက္စားျခင္းျဖင့္ ပညာရပ္အားလံုးကို တတ္သိနားလည္ၿပီး အမ်ားအားကုိးထိုက္သည့္ အက်ိဳးျပဳ ပညာတတ္ႀကီးအျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ရွိႏုိင္သည္။ စာေပေၾကာင့္ အသိအျမင္ႏွင့္ ဘဝ အေျခအေန တိုးတက္ ေျပာင္းလဲ သြားသူမ်ား ကမၻာတစ္ဝွမ္း၌ ေျမာက္မ်ားစြာရွိသည္။

ပညာႏွင့္ပတ္သက္၍ ျမတ္စြာဗုဒၶသည္ ေအာက္ပါမွတ္သားဘြယ္ရာ နီတိဆန္ေသာ စကားရပ္မ်ားကို မိန္႕ၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။ ၄င္းတို႔မွာ-

နတၴိ ပညာသမာ အာဘာ နတၳိ (သံ၊၁၊၆၊ပါ) ေလာက၌ ပညာႏွင့္တူေသာ အလင္းေရာင္ မရွိ။

ပညာ နရာနံ ရတနံ (သံ၊၁၊၃၃၊ပါ) ပညာသည္ လူတို႕အတြက္ တန္ဘိုးမျဖတ္ႏိုင္ေသာ ရတနာေရႊအိုး။

ပညာ ေလာကသၼႎ ပေဇၨာေတာ (သံ၊၁၊၄၁၊ပါ) ပညာသည္ ေလာကႀကီးအတြက္ အေကာင္းဆံုး အလင္းေရာင္။

ထို႕ျပင္ စကၡံဳ ဥဒပါဒိ၊ ဥာဏံ ဥဒပါဒိ၊ ပညာ ဥဒပါဒိ၊ ဝိဇၨာ ဥဒပါဒိ ပညာမ်က္စိ၊ အသိ၊ အျမင္၊ နားလည္မႈမ်ားရွိလွ်င္ ဘဝလြတ္ေျမာက္မႈကို ရႏိုင္သည္ဟု အားပါးတရ မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။ ထုိ႕ေၾကာင့္ အေမွာင္ကင္း ေပ်ာက္ ေသာ ေလာကႀကီးျဖစ္ေစရန္ အသိမွန္ အျမင္မွန္ေပးႏိုင္ေသာ စာေပမ်ားကို ဦးစားေပးစနစ္ျဖင့္ ဖတ္ရွဳေလ့လာ ျပန္႔ပြားေအာင္ျပဳလုပ္ရမည္ျဖစ္သည္။

သံယုတ္ပါဠိေတာ္၌ ခြန္အားေကာင္းလိုေသာ္ အစာအာဟာရကို လွဴ၊ ရုပ္ရည္ေကာင္းလိုေသာ္ အဝတ္တန္ဆာကို လွဴ၊ မ်က္စိေကာင္းလိုေသာ္ အလင္းေရာင္ကိုလွဴ၊ ခ်မ္းသာကို အလိုရွိေသာ္ ယာဥ္ရထားကို လွဴ၊ ၄င္းသံုးမ်ိဳးကုိ တစ္ၿပိဳင္နက္ ရလိုေသာ္ အရိပ္ အာဝါသ ေက်ာင္း ဇရပ္ကို လွဴ။ အသိဥာဏ္ႀကီးလိုေသာ္ တရား(ပညာ)ကိုလွဴ (သံ၊၁၊၂၉၊ပါ) ဟု ျမတ္စြာဗုဒၶမိန္႕ေတာ္ မူခဲ့သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အသိဥာဏ္ၾကီးလိုက အသိဥာဏ္ႀကီးေၾကာင္း ပညာရပ္မ်ားကုိ ျဖန္႕ေဝျခင္း မွတစ္ပါး အျခားနည္းလမ္း မရွိေတာ့ေပ။ ပညာရပ္ကို ျဖန္႕ေဝသည္ ဆုိရာ၌ သင္ၾကားျခင္း၊ သင္ယူျခင္း၊ တရားစကား ေျပာျခင္း၊ နားေထာင္ျခင္းမ်ားအျပင္ စာအုပ္စာေပမ်ား ေပး လွဴျခင္းမ်ားလည္းပါဝင္သည္။

နံရံမ်ား၏ ပဲ့တင္သံမ်ားသည္ တူေသာ တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈႏႈန္းမ်ားျဖစ္သည္။ အေလး အေပါ့ အက်ယ္အက်ဥ္း အေကာင္းအဆိုး အတိုးအျမင့္သည္ မူလဘူတ ျပဳလုပ္သူ၏ အင္အားႏွင့္ မ်ားစြာ သက္ဆုိင္ သည္။ ဆုိလိုသည္မွာ ေလာက၌ အရာရာသည္ အေၾကာင္းမဲ့ သက္သက္ျဖစ္ ေနျခင္းမဟုတ္ဘဲ အေၾကာင္းအက်ိဳး အားျဖင့္ ႏွီးႏႊယ္ ျဖစ္ပ်က္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ ထုိကို ပညာရွိ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားက ဇေနတိ သဒိသံ ပါကံ (အဘိ၊၃၆)

ေလာက၌ အရာရာသည္ တူေသာ တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈႏႈန္းရွိသည္ ဟု အေလးအနက္ မိန္႕ၾကား ေတာ္မူခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ။

No comments:

Post a Comment